Nyttig chiagröt med blåbär och kokos

Njut av varm havregrynsgröt fullproppad med alla nyttigheter från chiafrön toppad med dina favoritfrön och bär.

En god och nyttig frukost du står dig på länge!

grot2

Ingredienser:
2 dl vatten
1 dl havregryn
1 krm salt
1 msk chiafrön

Toppa med: Pumpakärnor, hackad mandel, kokosflarn och bär.

Servering:
Havre eller nötmjölk

Bra att veta: 
Havregryn innehåller väldigt lite gluten. Det finns vissa sorters havregryn som är helt glutenfria.

Gör så här:
I kastrull: Blanda vatten, havregryn och salt. Låt koka upp. Sänk värmen och låt koka några minuter tills gröten blivit lagom tjock. Rör om då och då. När gröten är klar tillsätt 1 msk chiafrön och rör om.

På tallrik i mikro: Blanda vatten, havregryn och salt. Kör gröten i mikron på ca 650W i 3 minuter. När gröten är klar så tillsätter du chiafrön och rör om.

Toppa med det du gillar och njut!

Här hittar du recept på chiapudding med chokladsmak >> 

Här bjuder Cassandra på olika sorters chiapudding >>

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestGoogle+